Ingen lön för mödan i Fas3!

Ingen lön för mödan i Fas3!

måndag 2 januari 2012

Konsekvenser av Fas3 i det verkliga livet!

Analys 1

Tänk dej att 100 st sitter i en sal och virkar utan garn, helt enligt reglerna för fas3. förstå så många av världens stackars barn som får varma tröjor då!



Analys 2

Sverige är ledande på tyst diplomati, tänk dej effekten av 200st fas3, som hela tiden är tysta och tänker intensivt på dom stackars journalisterna i Afrika. Dom skulle blir fria på nolltid.



Andra hypoteser

När man skapar regler för andra, kanske man inte tänkte på att det kan drabba en själv, tänk dej att en vacker dag är en fas3 arbetare ute i en park och plockar hundbajs, när ha plötsligt, hör ett rop på hjälp!

- hjälp!!!

Jag drunknar!!!



Den fas3 placerade funderar... kan det räknas som en uppgift för fas3. Nej, just ja, det är ju en ordinarie arbetsuppgift livräddning. De ska brandkåren göra, tänkte fas3 án... men den är ju nedlagd det var för dyrt att ha kvar!




- Men hallå ropar mannen i vattnet, det är ju, jag Fredrik, jag beordrar dej att hjälpa mig!



Det skulle du ha tänkt på tidigare sa Fas3án och gick sin väg!

-Jag kan inte hjälpa dig, då riskerar jag att förlora min ersättning!



Analys 3

En blind leder en blind över en motorväg i mörkret, är ungefär lika som hela kontentan av fas3!






Slutsats




Att vara eller icke vara är frågan?

- Men på din fas3 placering måste du vara, annars riskerar du din ersättning. Men du får enligt reglerna inte utföra ordinarie arbetsuppgifter. Eller konkurera med övriga arbetsmarknaden.


Om det börjar brinna har inte den som är fas3 någon skyldighet att larma, eftersom det är ordinarie
arbetsuppgift!









Så här dum  känner man sig på sin fas3 plats!






God fortsättning från oss alla i fasa, till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar