Ingen lön för mödan i Fas3!

Ingen lön för mödan i Fas3!

tisdag 17 april 2012

Några dikter!

Jag finns för dig- dikt om sorg

Att vara självisk ligger i vår natur
för vi är inget annat än djur
men trots det vill jag tala om
något otroligt viktigt som
härnäst kommer på tur







Arbetsförmedlingen

för mig representerar du endast ondska det mörker du ger
synes oändligt den sorg du ger bottenlös Ack så ond du
är mot mig du finns där för att håna och kränka oss
svagare individer som samhället inte föredrar
Du sänder mörka budskap runt dig
Ve dig och de dina gamar





Fas3

Fas3fas3vligt fasotrevligt faslig utfasad
3fas ofas fanskap Ve o fasa borgarsvin
Blåmesar Nya slavlinjen sista fasen

slutfasen arbete gör dig fri







 
Jag vill finnas vid din sida
och inte bara undan glida
utan sorgen med dig dela
inte bara en del, utan hela
när stunden den väl tida



Sakta kom döden – en begravningsdikt

Sakta kom döden
den kom som en vän

Tog dig vid handen
och ledde dig hem
Himlen var kall och full av snö
det var en fin tid på året att dö
Du for till himlen vi alla förstod
men dit du kom genom svart jord
Vi saknar dig evigt vi älskar dig så
då vi mot samma öde sakta gå



En vit ros – en begravningsdikt

En ros så vacker när den är röd
men en ros ska vara vit för att representera död

Vi lägger den på kistan och fäller en tår
då förlusten av dig gör framtiden svår

Ingen mer glädje från en människa så varm
nej vi får söka tröst i vår egen barm

Vi älskar dig så och vi glömmer ej
vilken underbar känsla du alltid förde med dig









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar