Ingen lön för mödan i Fas3!

Ingen lön för mödan i Fas3!

onsdag 10 augusti 2011

Mardröm!

Jag drömde att det fanns något som hette fas3 och man var tvungen att lyda arbetsförmedlingen och jobba som en slav åt olika företag!

Översatt: Arbete ger frihet (arbetslinjen)

När jag vaknade nöp jag mig i armen, tyvärr kom jag ihåg att drömmen var sann!

Du måste jobba gratis åt ett företag, ersättningen är 65% av A-kassa, eller socialbidrag.
Företaget får dig, gratis + 5000kr.

Du får ett slavkontrakt för 2år i taget, alternativet är att leva helt utan pengar!



En av anordnarna av fas3 är t ex Röda korset!





Hjärtligt Välkomna!
Dom vi har att tacka för detta trevliga praktiksystem är våra kära moderater!




Vägar ut ur systemet fas3 är en anställning på minst 6mån, studier med lån, sjukskrivning!
bo i skogen, eller som bilden illustrerar!


Ha en trevlig dag!

Hälsar vi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar