Ingen lön för mödan i Fas3!

Ingen lön för mödan i Fas3!

måndag 9 mars 2015

Pengar!





Hej





Jag känner mig urfas, just nu, fasligt trist att känna sig förkyld!




Den tredje fasen är fortfarande aktuell, trots löften om andra åtgärder, som t ex. Extratjänst!
Man känner vibbar från 1800-talets, piga och dräng samhälle. Extra-händer i vården mm.
Samma gamla floskler, som man har hört förut. Butler, diskare, servitör mm. Slavarbetet är väl förbjudet?




Pengar, är något som ständigt saknas! Jag ligger 1200kr, minus redan, denna månad. Äter av det som finns längst in i skafferiet! "Den som hamnat i ofas i livet är inte fri"





tjänst2










Jag har en ide, om ett Fas3 projekt, eller kanske en Socialförening! Tidigare har man fått måla om nya stolar mm. Virka utan garn, tälja smörknivar, sortera muttrar.


 Jag tänkte att alla deltagare ska få
lära sig snickra. Alla som "vill" vara med i detta projekt, ska få göra sin egen kista! Då blir begravningen billigare! dessutom får man färska meriter och kunskaper i trädslöjd!





imagesCA74C1O3.jpeg







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar